Dobrodošel, Gost. Prosimo, prijavite se ali se registrirajte.

Prijavite se z uporabniškim imenom, geslom in trajanjem prijave

 
Napredno iskanje

14574 Objav v 446 Temah- 941 Uporabnikov - Najnovejši uporabnik: Billywhola
tovornjak forumGlavne temeTransportOptimalno naložen tovor
Strani: [1]   Dol
Natisni
Avtor Tema: Optimalno naložen tovor  (Ogledov: 3303 )
0 Uporabnikov in 1 Gost pregleduje to temo.
admin1
Gost
« : 30.08.2007, 13:38 »

Lep pozdrav,

tokrat pa vas prosim (šoferje - mali pimpeki tokrat delajte po sistemu: ŠUTI MALI I UČI!), če se opredelite glede tega, kako je po vašem mnenju tovor, ki tehta 25 ton, optimalno naložen po prikolici. Namreč opažam, da se včasih moja čoka, ki nima ravno malo konjev pri tonaži 40 skupne matra kot sam satan - in je zaradi tega tudi poraba višja, včasih pa se z taisto skupno peljem dobesedno kot bik s plugom, poraba pa znatno nižja ( pogovarjamo se o več ali manj isti trasi ).

Najlepša hvala za vaše čimbolj nazorne in izčrpne poste, sam pa prilagajam dve skici, do sedaj glede na vozne lastnosti celotne kompozicije, najbolj optimalno naloženega tovora, ki sem ga peljal. Prvi so ležeče bale papirja, drugo pa regalna konstrukcija. Skica je narisana od pogonske osi na levi, do konca prikolice, na desni strani skice. Avto je v teh dveh primerih dobesedno plaval (kar je za čoko redkost), poraba pa za polno tonažo in za to, da sem dejansko non stop visel na levem smerniku, zelo, zelo optimalna.

Srečno in 7-3
Čokaman


* skice.JPG (32.8 KB, 716x622 - ogledov 581 .)
Prijavljen
mel
Voznik - Študent

Objav: 51



« Odgovor #1 : 31.08.2007, 21:47 »

Sem pobrskal po tehničnih podatkih za prikolico Krone in ugotovil, da je 30 % teže tovora + prikolice na sedlu, 70 % pa na zadnjih 3 oseh. Fiziko sem že precej pozabil in ne znam več zračunat, kako se masa porazdeli na podporne točke, ampak po izkušnjah bi rekel, da mora biti težišče tovora nekje nad prvo osjo prikolice. Če je preveč spredaj, avto "nabija", da je res neudobno vozit. Če bom uspel najt kakšen učbenik, bom preračunal.
Ne verjamem, da z isto tonažo avto gre tako različno. Mogoče imaš zaradi zaradi tresljajev drugačen občutek in to vpliva na način vožnje.
Prijavljen

Človek, ki ne dela napak, običajno nič ne dela.
Iztok Jeza
Gost
« Odgovor #2 : 08.09.2007, 20:29 »

25 ton je 25 ton, kakorkoli obrneš ali naložiš, avto jih mora potegnit tako ali drugače wink

Sicer podoben "pojav" kot ti tudi sam že dolgo opažam, vendar to bolj pripisujem dejstvu, da nimaš v tanku vedno enake nafte, da zrak, ki ga motor vleče skozi filter ni vedno enako čist... in kakšni podobni zadevi, ki vplivajo na delovanje motorja.

Kako je tovor naložen pa vpliva v glavnem na to, kot je povedal Jaka, kako se bo avto obnašal med vožnjo.

Toliko pač iz mojih skromnih izkušenj...
Prijavljen
Štopar
Voznik
*
Objav: 813


ŠTOPAR


« Odgovor #3 : 08.09.2007, 21:23 »

Jaka....pri tem delu te noben učbenik in nobena knjiga nebo naučila! To je vse stvar prakse! V tem primeru bi tudi jaz popolnoma enako naložil!

Jaz imam občasne "probleme" z nalaganjem!
Kot veste imam "tieflader" prikolico. In učasih se zgodi, da nalagam tovor (en kos),ki je dolg približno 4-5 metrov in teže 25 ton ali več! In kam postaviti takešen tovor na taki prikolici, da bo zadostovalo vsem predpisom in da se bom lahko peljal kot predsednik v BMW-ju????

Verjemite mi, da včasih pičlih 10-20 cm igra ključno vlogo pri tem!
Prijavljen

Aleksander Tartara
Voznik

Objav: 10



« Odgovor #4 : 09.09.2007, 10:16 »

Nek majster res nisem, ampak ko je treba pa že napokam gor kar je treba. S frigotom je pač malo lažje, tovor je ponavadi enak, nekih strašnih razlik ni.

Če komu dela tale programček:Axle calculator

Na Brushuis.com čist spodaj Calculate axle load...

ZA kak želez pa kej podobnega kosovnega OK, za zbirnik pa mal manj...

LP!

Prijavljen

Pa brez zamere... :=)
admin1
Gost
« Odgovor #5 : 09.09.2007, 10:56 »

Kakorkoli že to deluje s tem nalaganjem, vsako furo bolj me mika, da bi stvar preštudiral, da bi končno dojel kako se približat optimalni naložitvi, kako (do kakšne mere) vpliva višina tovora na vozne lastnosti,... ...

Prijavljen
Strani: [1]   Gor
Natisni
Pojdi na: